20 jaar Flandria met nieuwe campagne

Het najaar staat volledig in het teken van de nieuwe campagne ter gelegenheid van 20 jaar Flandria. De ingrediënten zijn gevarieerd: radiospots, advertenties, extra winkelanimatie en een restyling en nieuwe naam voor de website. Voor 2016 zit er ook een en ander in de pijplijn.

Grotere zichtbaarheid op winkelvloer
De voorbije jaren werd sterk ingezet om van Flandria hét voorkeursmerk van de consument te maken, en met succes. Jaar na jaar steeg de merkbekendheid. Vanaf oktober gooien LAVA en VLAM het over een andere boeg. Een nieuwe campagne legt de focus op kwaliteit, samen met meer prominente zichtbaarheid op de winkelvloer. De Flandria-kwaliteit wordt gecommuniceerd met de boodschap dat Flandria vers, duurzaam en smaakvol is; het resultaat van het harde werk van de telers : 'Met hart en ziel voor onze stiel'!

Radiospot en winkelanimatie
De consument krijgt uiteraard veel aandacht in deze campagne. In de herfst loopt een radiocampagne. Verder zullen affiches op parkings van supermarkten, flyers, POS-materiaal, ... de aandacht van de consument prikkelen. In samenwerking met de retail loopt er ook extra animatie op de winkelvloer. Een team van animatrices deelt flyers uit en verzorgt degustaties (hapjes en fijne slaatjes) met seizoenproducten.

Nieuwe website www.flandria.be
Eind oktober gaat de nieuwe website online met een professioneel luik (N/F/D/E) en een luik voor consumenten (N/F). “We hebben geopteerd voor een wat luchtigere vorm en inhoudelijk komt er meer duiding over het Flandria-keurmerk en de producten”, legt Ilse Ceulemans, marketingverantwoordelijke bij LAVA uit. “De URL wordt www.flandria.be. Voor recepten kan de consument voortaan doorklikken naar www.lekkervanbijons.be.”

Flandria en retail: win-win
Er wordt werk gemaakt van constructieve samenwerkingsvormen met de retail en de distributie onder vorm van een win-winsituatie voor alle partijen. Advertenties met campagnebeelden van Flandria-producten (sla, tomaten, witloof, komkommer en prei) verschijnen in oktober, november in diverse vakbladen. Er komen op termijn ook online video's met een b2b-inslag bedoeld voor websites en de sociale media.
 “De animaties op de winkelvloer worden volgend jaar nog uitgebreid in samenwerking met de retail. De besprekingen daarover zijn volop bezig”, bevestigt de marketingverantwoordelijke van LAVA.

Goed gevuld 2016
Ook voor 2016 staat er een rijk gevuld programma in de steigers. “Zowel in het voorjaar als in het najaar komt er een radiogolf. Op de Tavola-beurs in Kortrijk in maart pakken we uit met een gloednieuwe stand (uitbreiding van 32 m² naar 48 m²). Deze stand draagt ook de look van de nieuwe campagne”, bevestigt Ilse Ceulemans. “Uiteraard gebeurt alles in verband met deze nieuwe promotiecampagne in samenspraak met VLAM.”

Lava
Flandria
Nieuws
Contact