Kortnieuws

Export VLAM verlegt focus naar prospectie
VLAM gaat dit jaar op zoek naar nieuwe afzetmarkten binnen Europa en organiseert daarom, naast beursdeelnames, ook contactdagen op bepaalde markten die voldoende potentieel bieden. Dit voorjaar viel de keuze op Noord-Italië en de Balkanregio. Tijdens zo een zakenreis benadert VLAM samen met een delegatie exporteurs en veilingen een markt via gerichte bezoeken ter plaatse en kleinschalige contactmomenten tussen de Belgische exporteurs en plaatselijke aankopers. Deze prospecties kunnen de veilingen helpen om een gerichter aanbod voor deze regio's te ontwikkelen.
Vroegmarkten, winkelbezoeken en afspraken met de belangrijkste importeurs. Dat waren de ingrediënten van een geslaagde prospectiereis in Noord-Italië. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) trok eind februari samen met negen exporteurs en drie veilingen naar Milaan, Verona en Bologna. Deze steden geven de toon aan in de Noord-Italiaanse AGF-markt. De uitdaging? Meer Belgisch product in de Italiaanse rekken krijgen. Op de vroegmarkt in Bologna en bij enkele retailers werden wortelen, kolen, witloof en prei van Belgische oorsprong gespot; Flandria-prei was te zien op de vroegmarkt van Milaan. Naast de interessante bezoeken aan de vroegmarkten kreeg de delegatie bij alle relevante retailers een rondleiding in de groente- en fruitrayons.
En, er zit al een volgende contactdag in de pipeline. Van 23 tot 26 maart trekt VLAM samen met een delegatie uit de groente- en fruitsector naar de Balkanregio. Met Zagreb en Belgrado als uitvalsbasis belooft het opnieuw een goedgevuld programma te worden.

BelOrta lanceert nieuwe tomaatverpakkingen
Na de Vit-A-shake brengt BelOrta nu ook de Vit-A-bag op de markt. Voor de Vit-A-bag werden de lekkerste snoeptomaatjes op de markt geselecteerd. Daarenboven bevat deze verpakking het hele jaar rond Belgische tomaatjes. Deze handige verpakking valt op door haar fris design en is ideaal om onderweg te snacken. Daarenboven levert dit zakje minder afval op dan een shaker en kunnen meer zakjes in een kist (12 zakjes in eps-t).
Reeds jaren overtuigt menig tomatenkenner de consument ervan dat tomaten niet in een koelkast horen. BelOrta introduceert een nieuw tomaatje dat dit hele gegeven op zijn kop zet. De ZeroTom bevat een tomaat die nog intenser smaakt nadat ze uit de koelkast komt. De koude temperatuur zorgt ervoor dat de ZeroTom zijn lekkere bite en perfecte smaakbalans behoudt. De handige verpakking valt op in uw schap en zorgt ervoor dat de consument deze tomaatjes overzichtelijk kan bewaren in de koelkast.
Lemoncherry, BelRosso, Coeur de boeuf d'Antan, Ananastomaat,... Exotisch klinkende namen waarvan je spontaan het water in de mond krijgt. BelOrta brengt deze tomaten voortaan samen onder het nieuwe smaaktomatenconcept “Belorta's finest”. De beelden die gebruikt worden in het concept verwijzen duidelijk naar authenticiteit en traditie van smaakvolle en aantrekkelijke tomaten, een traditie die BelOrta met meer dan 100 jaar teelt en vermarkting alvast in huis heeft.

Lava
Flandria
Nieuws
Contact