‘Van bij ons’ rode draad door binnenlandse campagnes

Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) zet in 2015 enkele opmerkelijke acties op de agenda om producten van eigen bodem te promoten. Het lokale aspect - herkenbaar aan de signatuur 'van bij ons' - blijft de rode draad door de binnenlandse campagnes.

Flandria sterker zichtbaar op winkelvloer
In 2015 worden twee nieuwe promotiecampagnes opgestart, nl. voor het keurmerk Flandria en voor de Belgische appel.
In 2015 gaat de promotie voor Flandria een andere richting uit. De voorbije jaren werden alle middelen ingezet om Flandria verder bekend te maken als hét kwaliteitslabel van groenten en fruit, met als doelstelling: van Flandria het voorkeurmerk van de consument te maken. De resultaten van deze mediacampagne bleven niet uit, want jaar na jaar steeg
de bekendheid van het merk. Dit jaar zal Flandria verder gepromoot worden als kwaliteitslabel en zal er worden ingezet op meer aanwezigheid op de winkelvloer.

Promotie witloof
In het najaar van 2014 startte een promotiecampagne voor witloof gericht op gezinnen met kinderen. Hierbij stond de veelzijdigheid van witloof in de kijker door middel van originele, frisse en toegankelijke recepten. In januari 2015 zal hieraan een vervolgactie gekoppeld worden op de winkelvloer: 'Popeye in het land van witloof'.

Promotie Conference
Midden 2012 werd 'Conference. Altijd een goed idee' opgestart, een samenwerking tussen VLAM en GroentenFruit Bureau, met Europese cofinanciering. Deze driejarige campagne (midden 2012 tot midden 2015) beoogt een verhoging van de consumptie van Conference-peren in Duitsland, Nederland en België bij gezinnen met kinderen. Het Belgische luik, dat midden september 2015 eindigt, omvat consumentgerichte acties zoals een online campagne, winkelacties en een radiospot.
Ook de promotie van aardbeien blijft een constante en VLAM zal opnieuw haar bijdrage leveren aan de Europese schoolfruitactie. Hierbij krijgt elke Vlaamse school de mogelijkheid om iedere week tegen sterk verminderde prijs fruit en groenten te verdelen in het basisonderwijs.

Lava
Flandria
Nieuws
Contact