Kortnieuws

Potentiële afzetmarkten binnen Europa
Naast consolidatie en uitbreiding van de positie op kernmarkten Duitsland en Frankrijk gaat het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) dit jaar op zoek naar nieuwe afzetmarkten binnen Europa. Na de Fruit Logistica Berlijn wordt geïnvesteerd in contactdagen in Noord-Italië en Servië Kroatië. In februari (23 tot 26 februari) vertrekt een delegatie van Belgische exporteurs en veilingen op prospectie naar enkele steden in Noord-Italië, van 23 tot 26 maart gaat het richting Servië en Kroatië. VLAM organiseert er kleinschalige contactmomenten tussen de Belgische exporteurs en plaatselijke aankopers. Een delegatie van de LAVA-veilingen zelf trekt op prospectie naar winkels en vroegmarkten: hoe ziet  het agf-aanbod eruit, welke Flandria-producten liggen er in de winkels, welke verpakking ... Deze prospecties kunnen de veilingen helpen om een gerichter aanbod en verpakking voor deze regio's te ontwikkelen.

Marktverkenning buiten Europa met 'Taste of Europe'
Met de Europese campagne 'Taste of Europe' is VLAM dit jaar aanwezig op beurzen in Canada, Verenigde Staten, Rusland, Japan, China (via Hong Kong) en de Verenigde Arabische Emiraten. Deze derde-landen-campagne focust enerzijds op de opbouw/verbetering van het imago van verse groenten en fruit van Europese/Belgische oorsprong en beoogt anderzijds een verhoging van de export naar derde landen. Op de eerstvolgende beurs Foodex Tokio van 3 tot 6 maart zal VLAM met een groepsstand aanwezig zijn.

Lava
Flandria
Nieuws
Contact