Fruit Logistica grootste AFG-beurs ter wereld

Van woensdag 4 tot en met vrijdag 6 februari was de Messe Berlin weer het toneel van de wereldwijde AGF-handel. Op de VLAM groepsstand werd ook dit jaar ingezet op Flandria The Fresh Family, een unieke visualisering van de topkwaliteit van Flandria, en op opvallende productpresentaties.

65.000 bezoekers
Met 2785 exposanten uit 83 landen bewijst de Fruit Logistica de grootste vakbeurs ter wereld te zijn. 65.000 bezoekers uit 130 landen werden in de Messe Berlin verwelkomd van woensdag 4 tot en met vrijdag 6 februari. De beurs is 'the place to be' voor netwerking en om de nieuwste innovaties uit deze snel evoluerende sector mee te pikken. Uit de genomineerde innovaties kozen de bezoekers voor de 'Aurora Seedless Papaya' bij de verkiezing van de Fruit Logistica Innovation Award 2015. Het genomineerde tomaatje  Lemoncherry van Veiling BelOrta kreeg de tweede plaats.

Platform voor handelsrelaties
België was ook dit jaar flink vertegenwoordigd op de Belgische groente- en fruitstand van VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing. Op de ruime groepsstand Flanders/Belgium (411m²) op de vertrouwde plek in hall 6.2. konden bezoekers contacten leggen met 16 leveranciers van verse groenten en fruit. Ook zeven aardappelleveranciers  en twee leveranciers van fruitbomen waren aanwezig. “Er was hier de hele dag door een gezellige drukte op onze stand” vertelt Anneleen Leon, productmanager groenten en fruit bij VLAM. “Onze Belgische exporteurs konden hun klanten persoonlijk ontvangen in een ongedwongen sfeer en zakelijke relaties een persoonlijk cachet geven. Door onze vaste standplaats in hall 6.2. wisten ze ons ook snel te vinden. Op deze editie kregen de Belgische veilingen een eigen hoekje om hun eigen specialiteiten en merken te tonen. Ook deze formule trok de aandacht van de bezoekers.”
 
'Flandria the fresh family' vaste waarde
Flandria, het belangrijkste groentemerk in de Europese AGF-handel, domineerde de VLAM-groepsstand. Het label omvat 60 soorten groenten, aangevuld met 35 producten uit het 'Specialty Street'-gamma. Dankzij strenge lastenboeken kan België een groot volume uniforme kwaliteitsproducten voor de export leveren. Het B2B-concept 'Flandria The Fresh Family' blijft een unieke visualisering van de topkwaliteit van Flandria. De metershoge beelden van Flandria-producenten trokken de aandacht van een internationaal publiek. In deze beelden komen de drie kernwaarden van Flandria naar voren: duurzame productie (Responsibly Fresh), topkwaliteit en familiebedrijven. “Door echte producenten in beeld te brengen en te citeren, krijgen de campagnebeelden een persoonlijke en emotionele invulling”, aldus de productmanager van VLAM.

Mooie productpresentaties blikvangers
VLAM had ook nu ingezet op opvallende productpresentaties. Het ruime Flandria-aanbod aan 'verse groenten en fruit van bij ons' kwam mooi tot zijn recht in een grote module met productpresentaties van wintergroenten zoals sla, prei, witloof, veldsla, komkommer, ... In kleinere modules vormden de specialties in kleinverpakking de blikvangers.

Geslaagde beurs
“De Fruit Logistica blijft een ideaal platform om handelsrelaties te onderhouden - ook nog met Russische importeurs - en nieuwe contacten te leggen. Onze Belgische deelnemers lieten zich achteraf positief uit over de interesse van bezoekers aan onze stand. Alleszins vonden ze het een geslaagde beurs en zeker de moeite waard om eraan deel te nemen”, besluit Anneleen Leon.

Lava
Flandria
Nieuws
Contact