Druk beursnajaar voor VLAM

Er dient zich een druk beursprogramma aan in de komende maanden: Moskou, Madrid, de Verenigde Staten en Dubai staan op het lijstje. World Food Moscow, PMA en WOP Dubai kaderen in een Europees programma onder de slogan 'Taste of Europe' met bij de presentaties ook mooie producten met Flandria-verpakking.

Op zoek naar nieuw exportpotentieel
VLAM blijft inzetten op de promotie van onze Belgische producten binnen en buiten Europa, en neemt opnieuw deel aan beurzen met voldoende potentieel voor onze exporteurs. Met de Europese campagne 'Taste of Europe' zijn onze exporteurs aanwezig op beurzen in Rusland, de VS en de Verenigde Arabische Emiraten. Deze 'derdelanden'-campagne focust enerzijds op de opbouw/verbetering van het imago van verse groenten en fruit van Europese/Belgische oorsprong. Beursdeelname wil exporteurs helpen om op korte of middellange termijn nieuwe markten te ontwikkelen.
“Hier komt Flandria minder aan bod, wel zullen er bij de productpresentaties producten met Flandria-verpakking zichtbaar zijn”, legt Thaïs Mees, Assistant Product Manager fruits & vegetables, uit. 

World Food Moscow 
Met World Food Moscow (12 tot 15 september) bijt VLAM de spits af van een druk beursnajaar. Deze algemene voedingsbeurs is hét referentiepunt voor de handel met Oost-Europa. Ondanks het embargo blijft VLAM inzetten op Rusland. VLAM deelt een groepsstand met een zevental exporteurs. Bedoeling is het contact met de Russische afnemers 'warm te houden'. Omwille van het Russische importverbod is er geen productpresentatie.

Fruit Attraction Madrid
Op Fruit Attraction Madrid van 5 tot 7 oktober heeft VLAM samen met  zes exporteurs een groepsstand. Er wordt een ruim assortiment (Flandria)groenten en fruit gepresenteerd: prei, sla, diverse soorten tomaten, vruchtgroenten, knolselder, witte kool, rode kool, witloof, roodloof, hard fruit (appel- en perenvariëteiten) ...
“De VLAM-stand heeft een strakke, hedendaagse stijl met blauw en groen als basiskleuren en de gestileerde Vlaamse leeuw die de link met Flanders herkenbaar maakt”, vertelt Thaïs Mees. “Op beeldschermen worden Flandria-producenten voorgesteld in de stijl van de The Fresh Family. Aan stand 7803 in Hal 7 pakken we uit met een rijk productassortiment en zullen Flandria en Flandria Specialty Street mooi in de kijker lopen. Advertenties in de stijl van The Fresh Family in vakbladen (Eurofruit en Primeur) zullen onze beursaanwezigheid aankondigen.”

Fresh Summit PMA heeft van 14 tot 16 oktober 2016 plaats, dit jaar in Orlando (VS). In de stijl van 'Taste of Europe' worden Belgische producten als witloof, roodloof, paprika, komkommer en knolvenkel in de schijnwerpers geplaatst.

World of Perishables (WOP) Dubai
Van 13 tot 15 november 2016 staat een deelname aan de WOP Dubail op het programma. De stand etaleert diverse soorten tomaten, prei, aubergine, komkommer, witloof, paprika, hard fruit, ...

Bron: VLAM

Lava
Flandria
Nieuws
Contact