Meer diversifiëring met groentesnacks

De verkoop van convenience food groeit gestadig. Handige, kleine porties liggen ook goed in de AGF-markt. Deze lente pakt BelOrta uit met 'groentesnacks' in leuke verpakkingen. Supermarkten en winkeliers kunnen zo meer diversifiëren in hun groenterayon.

Nieuwe behoeften
De Europese AGF-markt focust steeds meer op de maatschappelijk bekommernis naar 'gezonde voeding', zij het wel in combinatie met gebruiksgemak. Er is duidelijk groeiende interesse in gezonde tussendoortjes in diverse consumentengroepen. Kleine porties zijn 'in' bij de groeiende groep van singles en kleine gezinnen. Innovatieve producten spelen ook in op behoeften van consumenten met een druk professioneel en gezinsleven en veel vrijetijdsactiviteiten. Heel vaak ontbreekt de tijd om uitgebreid te koken.

Bloemkoolroosjes, seldersticks, chicoleaves
Gebruiksklare porties zijn meer en meer gewild en voor minigroenten en voorgesneden producten is een groep van consumenten bereid meer te betalen. Als antwoord op deze trend biedt BelOrta nu gezonde snackgroenten aan die onderweg in de auto, of na een minimale bereiding, kunnen worden gegeten. Supermarkten en winkeliers kunnen hun assortiment met deze nieuwe producten uitbreiden.
Bloemkool en broccoli wordt nieuw leven ingeblazen: de volledige kool wordt voorgesneden en in roosjes verdeeld. Bleekselder wordt voorgesneden, geschild en verpakt onder vorm van seldersticks. Er is nu Chicoleaves verkrijgbaar, een zakje gevuld met losse blaadjes mini-witloof, gebruiksklaar. Mooie producten voor de Belgische retail en voor consumenten die dagelijks hun inkopen doen en gerechten snel op tafel willen.

Duo-paprika
BelOrta voegt een nieuwe kleinverpakking toe aan het paprika-assortiment naast de traditionele stoplichtenverpakking. De Duo-paprika bevat een rode en gele paprika, in een handige verpakking voor twee stuks. De paprika's zijn maatgesorteerd wat voor een mooie, uniforme presentatie in het groenterayon zorgt. Zo kunnen retailers en speciaalzaken nog meer diversifiëren in hun groenterayon.

Aantrekkelijke verpakking
De groentesnacks worden in een scala van aantrekkelijke verpakkingen in de markt gezet: schaaltjes, zakjes, shakers, ... De inkoper kan ook zelf het gewicht kiezen: 250 g, 350 g, ... in afspraak met de commerciële diensten van de veilingen.

Minder foodwaste
Het gaat om gebruiksklare producten in kleine porties als gezond tussendoortje of de perfecte  portie om volledig in één gerecht te verwerken. Het grote voordeel is: minder foodwaste; door de kleine portie moet er niets worden weggegooid. Een belangrijke verkooptroef in een samenleving die actie onderneemt tegen voedselverspilling.

 

Lava
Flandria
Nieuws
Contact