(Wit)‘Loofje’ verovert kinderharten

Witloof? Kinderen halen er vaak hun neusje voor op. Daar wil VLAM verandering in brengen met de hulp van Loofje, een nieuwe witloofheld. Een ludieke campagne bewijst dat deze moderne groente uitstekend past binnen de eetcultuur van gezinnen met kinderen.

Veel potentieel
Onze Vlaamse trots is nog vrij onbekend bij kinderen of ze lusten het niet omdat het bitter is. Toch is witloof een veelzijdige groente met veel potentieel, ook voor kids. Een ludieke promotiecampagne brengt witloof als een moderne groente waarmee je héél veel kunt variëren in de keuken, en die past binnen de eetcultuur van gezinnen met kinderen. Een nieuwe witloofheld, Loofje, nodigt kinderen en ouders uit om met witloof aan de slag te gaan. Trendy en toegankelijke ideeën en gerechtjes helpen hen op weg.

Kleurkookboek
Op een speelse manier kinderen witloof leren eten, dat is het opzet. Een leuk hulpmiddel daarbij is Loofjes 'Lekker kleuren en koken met Loofje', een kleurkookboek in een nieuwe visuele stijl. Kindvriendelijke recepten en toffe kleurplaten nodigen uit om thuis in de keuken met het kleurkookboek aan de slag te gaan en om te kleuren.

Witlooftruck verovert Vlaanderen
“'Lekker kleuren en koken met Loofje' werd in de paasvakantie verdeeld door de nieuwe witloofheld. Loofje deed met een 'witlooftruck' een vijftal populaire trekpleisters voor kinderen aan”, vertelt Thaïs Mees, Assistant Product Manager fruits & vegetables. “Kinderen konden 'pizza with love' proeven o.a. in Plopsa Indoor Hasselt, de Zoo van Antwerpen en enkele K3-shows in Oostende. Het kleurboekje werd ook naar enkele mama-bloggers gestuurd met leuke resultaten. We kijken terug op een geslaagde actie”, aldus Thaïs Mees.

Witloofvanbijons.be
Gelijktijdig wordt de campagne op de sociale media gevoerd. Zo zijn er leuke posts met een link naar witloofvanbijons.be. Deze nieuwe website biedt een rijke variatie aan lekkere recepten met witloof en geeft kookinspiratie voor groot en klein. Met de kookideetjes wordt het een fluitje van een cent voor ouders om hun rakkers aan het witloof te krijgen. Ouders krijgen interessante tips mee, zoals: witloofgerechtjes leuke namen geven, samen de groente kopen en dan samen klaarmaken, kindjes kleine porties geven, enz.

Online in het najaar
“We hebben bewust, samen met de sector, geopteerd om in het voorjaar de campagne te lanceren, een manier om het hardnekkige vooroordeel dat witloof een wintergroente is, te doorbreken. Witloof is echt een groente voor alle seizoenen”, legt Thaïs Mees uit. “In het najaar kent de online campagne nog een vervolg. Er worden nog nieuwe recepten ontwikkeld die via witloofvanbijons.be en facebook worden gepromoot.”

Geïnteresseerde retailers in het kleurkookboek, kunnen een aantal ex. bestellen bij de Vlaamse dienst voor Agro en Marketing.
Info: Thaïs Mees, Assistant Product Manager fruits & vegetables; T +32 (0)2 552 80 39| M +32 (0)4 90 66 82 02 | www.vlam.be | thais.mees@vlam.be 

Lava
Flandria
Nieuws
Contact